יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

תערוכת mosaiculures מונטריאול 2003


Mosaiculture מונטריאול 2003













התערוכה  Mosaiculture  מציגה באופן כללי את כישורי העוסקים בגינון בעולם והמעוניינים להשתתף בתערוכה המוצגת לפי נושאים  התערוכה בין לאומית  כוללת שלושה פסלי צמחים בממדיים גדולים על מנת לרגש ולהדהים את הצופים וכן פסלים אחרים
הפסלים עשויים מסגרות מתכת ענקית מלאים בצמחים שיש להם צבעי עלווה שונים ומרקמים שונים. כל אחת מהיצירות היא יצירת אמנות בפני עצמה . הפיסול בפרחים בתערוכה היא אמנות שהייתה פופולרית בתקופה הוויקטוריאנית.
ב 2003 בתערוכה במונטריאול השתתפו כ שלושים מדינות ברחבי העולם  התערוכה מקומה באתר הגן בנמל הישן של מונטריאול איזור הנמל  נחשב אתר היסטורי  ברקע של אסמי תבואה בצד אחד והמבנים של מונטריאול וייה מצד השני, הפסלים מוקמו לצד התעלה לאשין המשוחזרת .
נושא התערוכה לשנת 2003 הוא מיתוסים ואגדות מהעולם.
הפסלים בתערוכה מייצגים סמלים תרבותיים של מקורות מיתיים ואגדה ממדינות ברחבי העולם, מייצגים סיפורים, פורקלור , אגדות ודמיון של עמים (חלקם במשך אלפי שנים).  בתערוכה יותר מ -100 ציפורים מיתיות וחיות, שדונים, פיות, רוחות, מכשפים, דרקונים, קתדרלות ומרתפים.  2003. כל פסל הוא יצירה מקורית של אמנות, שנוצרה בפעם הראשונה בתערוכה   מילים ותמונות לא יכולים לתאר את היופי והיצירתיות של צורת אמנות ייחודית זו.
צ'ארלס האנטר, הגנן ראשי של Mosaiculture 2003 בוגר בית הספר לגננות ומפקח הגן יצר מפלי מים בגנים הגדיל את הגן והכין את הסביבה לקליטת כ 100 פסלים, שתל צמחי מרווה וכ 2000 שיחים ו-700 עצים. הרחיב את השטח על מנת לאפשר למבקרים להתקרב לפסלים. בתערוכה נשתלו כשישה מיליון צמחים שהוזמנו במיוחד מ-14 מגדלי צמחים ומשתלות בקוויבק  . צוות של 175 גננים טיפלו הבטיחו כי פסלי הפרחים ישארו שלמים ומטופלים לפני התערוכה ובהמשכה  
רב מבני הפסלים עשויים ממסגרות פלדה עם רשת "1/2 עד 1/4" המקיפה את בסיס והתכולה  כל פסל מלא בתערובת של אדמה המותאמת לו  בתערובת 50% אדמת גן  12% קומפוסט, 13% חול ו 25% כבול. דשן שחרור איטי עם זמן לשחרר 6 שבועות .

הרעיון לMosaiculture הוא של הגב' לליזה קורמייר בשנת 1995 כאשר היה מנהלת הגן הבוטני מונטריאול לאחר שביקרה בחרבין, סין.  ליזה הגיעה לשם כדי לנהל משא ומתן תערוכת פיסול בקרח למונטריאול בעודה מבקרת שם מצאה כי בעיר יש מעל 60 פסלי צמחים.
הרעיון להביא את זה למונטריאול נשא פרי בתמיכת supראש העירייה דאז, פייר Bourque שאמר כי הוא תומך בפרויקט ובשתי  העונות הראשונות של התערוכה הגיעו  1.3 מיליון מבקרים לאתר.
לקבלת מידע:  ניתן לבקר באתר האינטרנט בMosaiculture www.mosaiculture.ca כדי ללמוד עוד על התערוכה מרשימה זו
התחרות הבינלאומית נפתחה בשנחאי, סין בשנת 2006 ובוסטון בשנת 2009 ושוב במונטריאול ספטמבר אוקטובר 2013.




מטרייושקה
הפסל של מטריושקה מצמחים בתערוכה של מונטריאול הוצג על ידי רוסיה מוסקוה כפסל המסמל את הפריון

עיקר הצמחים הם סנטולינה מוכספת סנטולינה ירוקה ביצן ננסי אדום



הוסף כיתוב







בובת עץ מצויירת רוסית , הופיעה ברוסייה בשנות ה-90 של המאה ה-19 תקופה של התפתחות כלכלית ותרבותית מהירה של רוסיה
זו הייתה תקופה של צמיחה של תודעה עצמית לאומית במסגרתה שיקומו ופיתוחו צעצועים מסורתיים לחינוך ילדים .

בתחילה, יצרו בובות שהפגינו תלבושות חגיגיות של תושבי מחוזות שונים, מחוזות רוסים עם אתנוגרפיה של בגדים המסורתיים של הנשים. 
בהמשך הוקמו סדנאות ליצור בובות עץ רוסיות, סקיצות שהוצעו על ידי אמן מקצועי בשם סרגיי Malyutin (1859-1937), אחד מהמייסדים הפעילים והיזמים של "הסגנון הרוסי" באמנות.   הבובה שלו הייתה בת איכרים עגולות פנים בחולצה, שמלה רקומה וסינר בשמלה פרחונית מחזיקה תרנגול שחור.
בובת עץ רוסית נקראת   matryoshka  מטריושקה     על שם מחוז Matrona  שם הבובה נחשב לאחד מהשמות הנשיים הנפוצים ביותר, המבוסס על השורש שהוא המילה הלטינית «מאטר», כלומר אמא. ועד עצם היום הזה נשאר סמל של אימהות ופוריות,
המטריושקה, שמקורה ברוסיה נחשבת לסמל בעיני העם הרוסי. למרות זאת, הבובה יוצרה לראשונה ביפן, ורק בשלהי המאה ה- 19 החלו לייצר אותה גם ברוסיה. בתערוכה עולמית שהתקיימה בפריז בשנת 1900הוצגה לראשונה המטרייושקה. במהלך שנות ה-20 של המאה העשרים התגבש עיצובה הנוכחי.
בובת עץ רוסית הנקראת מטריושקה matryoshka נקראת בטעות גם בבושקה – סבתא, בפי העם נשארת  סמל של אימהות ופוריות, כמו בובת הבובות ומסמלת את הבסיס העתיק של התרבות האנושית. כל הדמויות שונות אחת מהשנייה ומבוססות על בובה אמא המשמשת למשחק ילדים כשבתוך בטנה הרבה בובות בגדלים הולכים וקטנים

תלת ראש






תלת ראש
From Wikipedia, the free encyclopedia
הפסל של החייה בעלת שלושת הראשים מסמלת את העיר  טורונטו והרכב תושבייה בינייני מגדל CN והעירייה נמצא מוקטנים  ומאחורי הפסל החייה גדולה - ביז'ון מהאגדות עם גוף ושלושה ראשים של  נמר טיגריס, אייל,  וסוס

הראשים מייצגים את האזורים הגדולים (אפריקה, אירופה ואסיה) סימליות להגירה של אנשים המתגוררים כיום בטורונטו והגיעו מארצות אילו.  גופו של הביז'ון מייצג את המתיישבים הראשונים, אנשי האומות הראשונים.
הביז'ון נמצא על חלקת דשא כאשר בחזיתו הקידמית צמחי מרווה אדומה וצמחי טגטס צרפתי צהוב ובחלקו האחורי המבנים הגשר המגדל והעירייה בצמחי סנטולינה מכסיפים





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה